Aquest curs escolar ha entrat en funcionament el projecte educatiu transfronterer al voltant del riu Segre, que han ideat escoles i instituts de l’Alta i la Baixa Cerdanya, i amb el que volen crear una identitat comuna. Es tracta d’una maleta pedagògica que ofereix les eines i els continguts necessaris perquè els alumnes estudïin el riu des de totes les seves vessants, des de la composició química de les seves aigües, fins l’aprofitament que n’han fet els homes al llarg dels anys.
Des d’aquest dilluns, uns 4.000 alumnes de primària i secundària de les dues Cerdanyes tenen a la seva disposició la maleta pedagògica “El Segre, un riu sense fronteres”. Tal i com explica Esther Gratacós, directora de l’escola Jaume I de Llívia, i una de les impulsores del projecte, amb aquesta maleta pedagògica, el que es vol és sensibilitzar els joves en el desenvolupament sostenible del seu entorn, instaurar una relació privilegiada entre els alumnes de l’Alta i la Baixa Cerdanya, a través de l’estudi d’aquest riu que els uneix, crear una identitat comuna a les dues Cerdanyes, i reforçar els intercanvis i el caràcter transfronterer.
El projecte va néixer fa 6 anys de la mà de l’aleshores Director dels Serveis Educatius de Cerdanya, José Luis Jiménez Villena, i del Conseller pedagògic de la circumscripció de Prades, Thierry Geldhof. Un cop ideat, professors de primària i secundària de l’Alta i la Baixa Cerdanya hi han estat treballant, per omplir de material aquesta maleta.
En total s’han construït 8 maletes pedagògiques: 6 es repartiran entre les escoles de primària de l’Alta i la Baixa Cerdanya, i les altres dues seran per l’Institut Pere Borrell i les Vedrunes de Puigcerdà, i pels Lycées de Font Romeu i La Guingueta. Els continguts de la maleta estan en català i francès i per poder dur a terme el projecte s’ha comptat amb ajudes econòmiques de les administracions de totes dues bandes de la frontera.
A la imatge, Esther Gratacós amb una maleta de primària i una de secundària.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada