El Tren Groc podria perdre la categoria de tren regional
i esdevenir únicament un carrilet turístic. Des de l’Alta Cerdanya, aquest fet
es veu amb preocupació, però per alguns alcaldes seria almenys el mal menor. El
que preocupa realment és que la Société Nationale des Chemins de Fer, l’empresa
pública que gestiona el tren, decideixi tancar-lo directament. El motiu és que
calen molts diners per fer totes les millores necessàries -uns 200 milions d'euros- i ara mateix el
govern francès assegura que no els pot invertir.
Alguns responsables polítics, com ara el regidor d'Estavar i vicepresident de la Oficina de Turisme de l'Alta Cerdanya, Laurent Leygue, creuen que no s’arribarà a aquest extrem, sinó que s’acabarà privatitzant i
esdevenint únicament un tren turístic, però sense fer les funcions de transport
públic com fins ara. Això, a més de deixar la comarca "incomunicada" amb Perpinyà si hi ha problemes a la carretera nacional 116, podria comportar la pèrdua de llocs de
treball a l'Alta Cerdanya, ja que molts ferroviaris de la SNCF serien traslladats.
Mentrestant, altres alcaldes, com ara el de la Guingueta d’Ix, Jean-Jacques Fortuny, no veuen
tant malament que el Tren Groc esdevingui un servei únicament turístic. I és
que asseguren que el més important és que se salvi, ja que és la principal
atracció turística de la comarca a banda de l’esquí. "Hi ha diversos estudis que asseguren que el Tren Groc només és viable si es converteix en tren turístic, o sigui que no hi ha cap problema si això acaba passant", assegura Fortuny.
El Tren Groc, que uneix la Tor de Querol amb Vilafranca de Conflent, és
també un dels serveis més demanats a l’Oficina de Turisme de la Baixa Cerdanya. És per això que
des d’aquesta part de la comarca també s’està seguint amb molt d’interès tota
aquesta qüestió.
A la imatge, el Tren Groc estacionat a l'estació internacional de la Tor de Querol-Enveig.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada