dijous, 9 de desembre de 2010

El sector turístic de Cerdanya fa un bon balanç del Pont de la Puríssima

El sector turístic de Cerdanya ha fet una bona valoració del llarg Pont de la Puríssima. Al llarg d’aquests cinc dies, la comarca s’ha omplert de visitants, i això s’ha notat tant a les pistes d’esquí com als comerços i allotjaments. Masella i La Molina estan força satisfetes de l’afluència d’esquiadors al llarg d’aquests dies. Tot i que dilluns, les temperatures van pujar força i es va fondre molta neu, el nombre d’esquiadors ha estat bo tant dimarts com dimecres. A Masella, han doblat les xifres de l’any passat i han arribat fins als 30.000 esquiadors. El dia més fort va ser diumenge, quan la xifra d'esquiadors va superar els 8.000.

A La Molina també estan molt satisfets del Pont, ja que han arribat als 20.000 esquiadors. Això representa un 40% de visitants més que l’any passat, i en part ho atribueixen a que aquest any hi havia molts més sectors obert. Els esquiadors que s’hi van apropar dilluns, se sorprenien de la gran quantitat de gent que hi havia, tot i que les condicions meteorològiques i de la neu ja no eren les millors. Pel que fa a l’esquí nòrdic, Lles, Aransa i Guils van obrir amb molta força tant dissabte com diumenge. Tot i això, la pujada de temperatures de dilluns les va obligar a tancar.

Pel que fa a l’ocupació hotelera, aquesta s’ha situat al voltant del 100%, sobretot dissabte, diumenge i dilluns. La nit de dimarts a dimecres, mentrestrant, ja va baixar al 85%, tal com ha explicat Núria Vidal, Vicepresidenta de l'Associació d'Hotelers de Cerdanya. Vidal també ha apuntat que, cada cop més, la gent opta per fer les reserves a última hora o, fins i tot, presentar-se al moment a l'hotel sense reserva prèvia.

D’altra banda, des de la Confederació Catalana de Turisme Rural (CONCATUR), asseguren que l’ocupació a les cases de turisme rural de Cerdanya s’ha situat entre el 95 i el 100%, una xifra una mica superior a la de l’any passat. El seu president, el cerdà Pere Oliu, ho ha atribuït, en part, al fet que el pont ha caigut força bé, amb 5 dies seguits de festa per a molts catalans, i també al fet que les pistes d’esquí presentaven un molt bon estat.

Aquesta gran afluència de visitants també s’ha notat a l’Oficina Comarcal de Turisme, que ha notat un increment general d’un 10%. A més, s’han trobat amb un fenomen nou i inèdit en un pont de la Puríssima, i és que han notat un increment important de visitants de l’Estat espanyol, sobretot de Madrid i del Llevant. Habitualment, pel Pont de la Puríssima, la gran majoria de visitants provenen de Catalunya, tal com ha explicat el tècnic comarcal de Turisme, Eduard Correa.

Un altre sector que s’ha mostrat satisfet de com ha anat el pont han estat els comerciants. L’Associació de Comerciants de Puigcerdà n’han fet un balanç força positiu i ho ha atribuït en part a l’esforç publicitari que han fet. Així doncs, els dies previs al Pont van realitzar una campanya de promoció en alguns mitjans de comunicació d’àmbit nacional. El president de l’Associació, David Ginesta, assegura que han rebut una resposta positiva, amb una major afluència de compradors. A més, tenen la sensació que la gent torna a anar a Puigcerdà a comprar i que els veïns de la comarca i els visitants de fora comencen a veure’ls com un important centre comercial a l’aire lliure.

A la imatge, un remontador de Masella, aquest cap de setmana (foto: Masella)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada