dilluns, 20 de maig de 2013

El Tren Groc podria perdre la categoria de Regional i convertir-se només en un carrilet turístic


El Tren Groc podria perdre la categoria de tren regional i esdevenir únicament un carrilet turístic. Des de l’Alta Cerdanya, aquest fet es veu amb preocupació, però per alguns alcaldes seria almenys el mal menor. El que preocupa realment és que la Société Nationale des Chemins de Fer, l’empresa pública que gestiona el tren, decideixi tancar-lo directament. El motiu és que calen molts diners per fer totes les millores necessàries -uns 200 milions d'euros- i ara mateix el govern francès assegura que no els pot invertir. 

Alguns responsables polítics, com ara el regidor d'Estavar i vicepresident de la Oficina de Turisme de l'Alta Cerdanya, Laurent Leygue, creuen que no s’arribarà a aquest extrem, sinó que s’acabarà privatitzant i esdevenint únicament un tren turístic, però sense fer les funcions de transport públic com fins ara. Això, a més de deixar la comarca "incomunicada" amb Perpinyà si hi ha problemes a la carretera nacional 116, podria comportar la pèrdua de llocs de treball a l'Alta Cerdanya, ja que molts ferroviaris de la SNCF serien traslladats. 

Mentrestant, altres alcaldes, com ara el de la Guingueta d’Ix, Jean-Jacques Fortuny, no veuen tant malament que el Tren Groc esdevingui un servei únicament turístic. I és que asseguren que el més important és que se salvi, ja que és la principal atracció turística de la comarca a banda de l’esquí. "Hi ha diversos estudis que asseguren que el Tren Groc només és viable si es converteix en tren turístic, o sigui que no hi ha cap problema si això acaba passant", assegura Fortuny. 

El Tren Groc, que uneix la Tor de Querol amb Vilafranca de Conflent, és també un dels serveis més demanats a l’Oficina de Turisme de la Baixa Cerdanya. És per això que des d’aquesta part de la comarca també s’està seguint amb molt d’interès tota aquesta qüestió. 

A la imatge, el Tren Groc estacionat a l'estació internacional de la Tor de Querol-Enveig.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada